Iskanje prave franšize zajema raziskavo trga franšiz, ki je zelo širok, raziskavo trga, trendov in dejavnosti, ki so za vas možne in zanimive hkrati. Kljub temu, da je to zanimivo delo, zahteva veliko časa, glede na številne možnosti pa je odločitev na koncu lahko zelo težka.
Poleg samoocene kot (potencialnega) podjetnika in franšizija, blagovnih znamk in dostopnosti franšiz je nujno pravno posvetovanje, kot tudi svetovanje usposobljenih in izkušenih strokovnjakov na področju franšiznih sistemov.
Posamezniki za nakup franšize potrebujete vrsto informacij, preden se odločite za podpis franšiznega sporazuma. Za ta namen franšizna združenja ali pa področna zakonodaja zahtevajo objavo določenih informacij v posebni brošuri, druge informacije pa vam morajo biti dostopne.
Pomembno je, da pridobite čim več informacij o prihodnjem oziroma potencialnem partnerju, njegovem poslovnem konceptu, ugledu na trgu, zaupanju v njegovo blagovno znamko ipd. Ko se na osnovi pridobljenih informacij prepričate, da vam je zgodba lahko zanimiva, sledi naslednji korak, neposredni stik s franšizorjem.
Franadria vam nudi:
- Posvetovanje glede vaših poslovnih izkušenj, pričakovanj in želja.
- Pomoč pri iskanju, pravilni izbiri in primernosti franšizorja za vas.
- Pridobivanje informacij o potencialnem franšizorju.
- Organizacijo sestankov in razgovorov med vami in franšizorjem.
- Pomoč pri pogajanjih s franšizorjem.
- Organizacijo nadaljnjega dogovarjanja in sestankov v vašem imenu.
- Pomoč pri posameznih korakih vzpostavljanja franšiznega sodelovanja.
- Pravno svetovanje.
Danes po ocenah Svetovnega sveta za franšizing in Evropske franšizne federacije v Severni Ameriki in v Evropi deluje že več kot 12.000 franšiznih sistemov. V Evropi obstaja trenutno 8.000 franšiznih znamk z 2,5 milijoni delovnih mest in dobrih 390 milijard EUR prometa (podatek za leto 2007), v ZDA pa več kot 4.000 franšiznih sistemov, ki predstavljajo preko 50% prodaje, s preko trilijona USD prometa.
Predvsem pa je potrebno izpostaviti, da se glede na visoke stopnje rasti te številke večajo iz meseca v mesec. Dejstvo je, da se franšizing najbolj razvija tam, kjer so možne velike ekonomije obsega, kar pa ne pomeni, da se franšizni sistemi ne razvijajo in uspevajo tudi na manjših trgih.
Franšizing velja v Sloveniji v veliki meri še za neizkoriščeno priložnost, kar mnogi pripisujejo v prvi vrsti slabemu poznavanju franšiznega koncepta, v določeni meri pa tudi preveliki skeptičnosti družbe ter strahu uspešnih podjetnikov pred izgubo lastne kontrole nad razvojem podjetja. Po nekaterih podatkih imamo v Sloveniji okoli 100 franšiznih sistemov, a točne številke si ne upajo podati niti na Sekciji slovenskih franšiznih družb, saj v Sloveniji ne obstaja noben uradni in obvezni register, ki bi vodil evidenco, v Sekcijo pa je še vedno vključeno le manjše število franšiznih podjetij.
Posvetovanje vam lahko bistveno pripomore:
- da se boste bolje seznanili z osnovami franšiznega poslovanja
- da boste ocenili, ali je franšizna ideja prava podjetniška pot za vas
- da boste izvedeli vse o »drobnem« tisku franšiznih ponudb
- da boste izvedeli več informacij o franšizi ali franšizah, ki vas zanimajo
- da se izognete (pre)pogostim napakam in na način kako vstopiti v dolgoročno uspešno zgodbo, ki bo postala način vašega življenja.
Vljudno vas vabimo, da nas kontaktirate na info@franadia.si oziroma na telefonsko številko +386 1 564 23 06 (ga. Edita Bečić) ali izpolnite spodnji obrazec: