Pogoste napake
V zadnjih letih je tudi v Sloveniji prenehalo s franšizno dejavnostjo kar nekaj domačih in tujih franšiz, pogosto zaradi naslednjih napak:
- Precenjevanje tržnega potenciala svojega produkta (izdelka ali storitve).
- Franšizinga so se v osnovi lotili kot izhod iz finančne krize in pomanjkanja kapitala za širitev.
- Zaradi nerazumevanja pomena dobrega poslovanja vsake posamezne franšizne enote za obstoj celotnega sistema franšizijem niso nudili potrebne pozornosti in podpore.
- Prevelik ali premajhen nadzor nad franšiziji.
- Že v prvi vrsti nedodelan koncept izbora franšizijev, zaradi česar se je v sistemu znašlo preveč šibkih členov.
- Nerealne predstave o tem, da franšizni sistem že sam po sebi prinaša dobiček.
- Najbolj pogosta napaka pa je zagotovo prav slabo dodelan franšizni model (nedodelan, določena področja so slabo zastavljena, ni ustrezne podpore, slabe franšizne pogodbe itd).
Ključ do uspeha je vzpostavitev trdnega sistema
Vzpostavitev dobrega in trdnega franšiznega sistema je nedvomno ključ do uspeha. Poleg začetnih finančnih vložkov je potrebno preučiti, predvsem pa operativno pripraviti in urediti vrsto najmanjših podrobnosti, ki zahtevajo zelo interdisciplinarna in široka znanja – vse od poslovodnih, marketinških, kadrovskih do pravnih.
Če omenimo le ključna:
- Kakovostna analiza trga in tržnih potencialov (obstoječa konkurenca, načrtovani vstopi v segment, gibanje povpraševanja, trendi na strani ponudbe in povpraševanja, analiza potencialnih lokacij za širitev itd.).
- Oblikovanje strategije franšizinga in samega franšiznega sistema (oblikovanje vizije in ciljev, strategije na področju trgov, ljudi, marketinga in blagovne znamke, razvoja in raziskav, oblikovanje akcijskega načrta, oblikovanje višine in strukture pristopnine in tantiemov ...).
- Marketinška in prodajna strategija in podpora ter strategija oblikovanja, razvoja in upravljanja blagovne znamke.
- Pravna podpora (priprava celotne dokumentacije, od franšizne predpogodbe do pogodbe, pogodbe o varovanju poslovnih skrivnosti itd.).
- Oblikovanje franšiznega operacijskega priročnika.
- Registracija blagovne znamke, patenta, domene in zaščita drugih oblik intelektualne lastnine.
- Informacijska podpora (razvoj informacijskega sistema za podporo izvajanju poslovanja, nadzora, CRM sistem itd).
- Usposabljanje prodajalcev franšiznega sistema.
- Spremljanje in nadzor nad razvojem franšiznega sistema.
- Svetovanje pri vodenju in upravljanju franšiznega sistema.
Gre za izredno kompleksno nalogo in vse preveč podjetij pomoč poišče strokovnjakov šele takrat, ko so zaradi določenih razlogov že naleteli na težave.
Pomoč franšiznega strokovnjaka lahko to pot naredi bolj uspešno, tekočo, neproblematično in nenazadnje tudi bolj donosno. Predvsem to predstavlja zagotovilo, da se kasneje ne vračamo nazaj in popravljamo napake (ki smo jih pogosto storili zgolj zaradi nepoznavanja kompleksnosti tega postopka). V primeru, ko so franšizne pogodbe že podpisane, sistem pa ne deluje dovolj dobro ali ne prinaša pričakovanih učinkov, je morebitno popravljanje napak res izredno težko.
5 ključnih korakov za vzpostavitev uspešnega franšiznega modela:
1. OBLIKOVANJE strategije franšiznega sistema
2. RAZVOJ franšiznega sistema
3. PRODAJA sistema
4. IMPLEMENTACIJA sistema
5. SPREMLJANJE, NADZOR in sprotne izboljšave ter nadaljnje nadgradnje sistema in produkta
Prav vsaka faza zahteva ustrezno pozornost in popolno predanost, predvsem pa nobena od njih ne dopušča kakršnekoli površnosti. V svoje poslovanje ste sprejeli nove in pravno formalno samostojne podjetnike, ki od vas upravičeno pričakujejo dodelan in uspešen model, hkrati pa potrebujejo nekoga, ki ta sistem upravlja s pravo mero trde roke in posluha hkrati.
Posvetovanje vam lahko bistveno pripomore:
- da boste lahko bolj jasno ocenili prednosti in potenciale franšiznega sistema,
- da boste ocenili, ali je vaš posel primeren za franšizing,
- da se boste zavedali, kaj je potrebno za vzpostavitev trdnega, odlično delujočega in s tem uspešnega franšiznega sistema,
- da se izognete (pre)pogostim napakam.
Vljudno vas vabimo, da nas kontaktirate na info@franadria.si oziroma na telefonske številke: +386 1 564 23 06 ali +386 41 726 564 (Dušan Žerak) ali izpolnite spodnji obrazec: