.jpg)
Čaj je takoj za vodo, druga najpogostejša pijača na svetu, dandanes pa po tej opojni substanci posegajo tudi mlajše generacije, ki jo pijejo tudi zaradi pozitivnih učinkov na telo in duha. ZISHA je svojo ljubezen do čajev in priložnost na trgu uporabila za oblikovanje čajne zgodbe, ki jo vse od začetkov pa do danes vodi želja po največji in najboljši ponudbi čajev, kar jih premore sleherni čajevec, po konkurenčnih cenah.
Stabilna rast podjetja, ki je odraz vedno večjega povpraševanja, jim daje elan, da stalno izboljšujejo čajno kolekcijo in dvigujejo čajno kulturo v Sloveniji. Zisha je podjetje, ki vidi v čajih neskončen potencial, zato je njihova prihodnost usmerjena v stalno izboljševanje prodajnega programa, prodaje in trženja ter zadovoljstvu slehernega čajeljubca.
Začetek franšize ZISHA
Ta franšizna zgodba se začne leta 2010, ko se je ustanovila blagovna znamka Zisha, s ciljem postati največja in najboljša čajnica v regiji. Pri izbiri imena so izhajali iz dejstva, da želijo biti drugačni od ostalih čajnic, ki v imenih skoraj nujno uporabljajo besedo Cha (kar pomeni čaj po Kitajsko). Zato so smisel poiskali v posebnem kitajskem glinenem čajnik imenovanem Zisha (po kitajsko: 紫砂), ki se še danes uporablja v tradicionalnem postopku priprave čaja na Kitajskem.
Čas po ustanovitvi so posvetili grajenju blagovne znamke, analiziranju trga in marketinških trendov ter večanju prodaje čajev in pripomočkov preko spletne strani www.zisha.si, ki so jo postavili najprej. V nekaj mesecih je ideja presegla pričakovanja, saj je prodaja rasla eksponentno, zato so ponudbo čajev in pripomočkov povečevali ter se razširili, najprej s čajno hišo v centru Ljubljane, kmalu zatem je sledila čajna hiša v Šiški, potem v Mariboru itd. Danes v čajni hiši Zisha ponujajo več kot 300 kvalitetnih in različnih vrst čaja ter vrsto ostalega pribora za čaje.
ZISHA je danes prva slovenska franšiza na področju čajev (in ena redkih v Evropi), ki deluje po standardih in priporočilih Etičnega kodeksa evropske franšizne asociacije.
Ponudba franšize ZISHA
Čajna hiša ZISHA ponuja več kot 300 različnih vrst čaja, vsak čaj, ki je na njihovih policah, pa so skrbno izbrali na osnovi okusa, vonja in kakovosti. Pri izbiri in nakupu čajev sodelujejo z najboljšimi čajnimi vrtovi širom sveta. Cena jim pri nakupu čaja ne igra glavne vloge, saj verjamejo, da bo pravi čajeljubec za dober in kakovosten čaj plačal več denarja.
V svoji čajni hiši ponujajo:
- različne vrste čajev (črni, zeleni, beli, oolong, rooibos, zeliščni, sadni, pu-erh, rumeni, mate čaj in domača zelišča),
- matcha čaj in pripomočke za njegovo pripravo,
- čajni pribor (skodelice, čajniki, čajni seti, cedila, šatulje, tea to go idr.) in
- darilo za prave čajeljubce - darilni bon
V ponudbi imajo tudi BIO čaje, ki jih je mogoče najti med zelenimi, črnimi, oolong, zeliščnimi in rooibos čaji. Vsi njihovi organski čaji so certificirani s strani podjetja Inštitut KON-CERT Maribor.
Veliko pravih čajev ponujajo tudi naravnih oziroma nearomatiziranih. Da zadostijo vsem čajeljubcem, pa imajo v ponudbi tudi aromatizirane čaje, saj je ogromno čajeljubcev, ki prisega samo na čaje z aromo in dodatki.
Pestro paleto pravih čajev stalno dopolnjujejo s svežimi in kvalitetnimi izdelki, pri čemer upoštevajo ponudbo na trgu in želje naročnikov. S sodelovanjem z različnimi dobavitelji po Evropi in svetu so si zagotovili ekskluzivno pravico dobave več kot 300 vrst čajev, zato njihovim naročnikom ponujajo tudi nakup "čaja po naročilu". V primeru, da posameznik na njihovi spletni trgovini ne najde iskanega čaja, jim lahko na elektronski naslov pošlje sporočilo z imenom čaja in količino, ki bi jo želel kupiti. Čaj nato poiščejo pri dobaviteljih in ga dostavijo v želeni količini. Poleg maloprodaje svojim naročnikom nudijo tudi prodajo na debelo, po konkurenčnih cenah.
Koncept, poslovni model in vrednote
Franšiza ZISHA omogoča, da se strast do čajev spremeni v dobičkonosen posel. Pot do tega je s pomočjo njihove franšizne enote hitra in zanesljiva, saj je poslovni model preizkušen.
Prav te dolgoletne izkušnje na področju maloprodajnega managementa in sodelovanje z najbolj kakovostnimi dobavitelji na globalnem čajnem trgu bodočemu franšizojemalcu dajejo dobro popotnico za uspešen začetek in dolgoročno rast.
Prednosti njihovega poslovnega modela so:
1. Poslovni sistem, ki je visoko v trendu – nadpovprečna rast na globalnem in evropskem trgu čajev.
2. Uspešen in preizkušen poslovni model.
3. Skrbno izbrani dobavitelji – najboljši čajni vrtovi po svetu.
4. Najvišji standardi kakovosti v panogi.
5. Ekonomija obsega v nabavi (večja profitabilnost).
6. Prepoznaven marketing.
7. Vsestranska podpora vašemu poslovanju.
8. Izobraževanje in usposabljanje svetovalcev čajev ZISHA.
9. Programska oprema.
Franšiznim enotam ZISHA nadaljnji uspeh jamčijo dobro zastavljen sistem lokacij, všečna arhitektura in opremljenost, utečena dobava, konkurenčne cene in uspešen marketing.
Njihov koncept temelji na treh vrednotah, ki se jim zdijo zelo pomembne in brez katerih Zisha, ne bi bila tako uspešna. Na prvo mesto so postavili PRIJAZNOST, potem TIMSKO DELO in nenazadnje POZITIVNOST.
Tržni potencial franšize ZISHA
Globalni trg čajev je bil v letu 2019 ocenjen na vrednost 55.144 milijonov dolarjev, po napovedih pa naj bi bil leta 2027 dosegel 68.950 milijonov dolarjev (to pomeni CAGR oziroma letno sestavljeno stopnjo rasti 6,6 %). K tej rasti najbolj prispeva trg zelenih čajev (v letu 2019 16.362 milijonov dolarjev; CAGR do 2027 9,8 %).
Izven F&B (food and beverages) segmenta so najmočnejši nakupni vir za uživalce čajev specializirane čajne hiše, kot je ZISHA.
Kakšno podporo nudi ZISHA, kaj vključuje franšizna licenca?
Kaj vključuje franšizna ponudba:
- Pravico do uporabe blagovne znamke ZISHA (ime in znak).
- Ekskluzivne področne pravice za franšizno enoto.
- Know-how in pravico do uporabe poslovnega modela ZISHA.
- Asistenco pri dizajnu franšizne enote in poslovnem načrtu.
- Podporo pri izbiri lokacije in najsodobnejše in optimalne opreme enote.
- Operativni priročnik z natančno razdelanimi procesi (ki natančno pojasnijo vsa področja poslovanja).
- Zagonski podporni paket.
- Program usposabljanja za uspešen zagon poslovanja (za poznavalca čajev ZISHA)
- Podporo pred odprtjem franšizne enote in v času celotnega trajanja franšizne pogodbe.
- Vso potrebno programsko opremo za učinkovito poslovanje.
- Dobavne verige – skrbno izbrane čaje iz najboljših čajnih vrtov širom sveta.
- Razvojne aktivnosti (kontinuirana skrb franšizodajalca za razvoj asortimenta, v skladu s trendi).
- Prisotnost na spletni strani www.zisha.si.
- Vključitev lokacije v komunikacijo in vso promocijo znamke ZISHA.
- Podporo pri oglaševanju in drugih oblikah promocije na lokalnem trgu.
- Redna izobraževanja.
-
ZISHA ekipa je na voljo za vsa vprašanja, tekom celotnega poslovanja oziroma trajanja pogodbe.
Kakšen je popoln partner franšize ZISHA?
- Posameznik, ki je ljubitelj čajev.
- Nekdo, ki ima podjetniško žilico in osnovne poslovne kompetence ter se zaveda, da delo v maloprodaji zahteva veliko predanosti.
- Motiviran in dobro organiziran posameznik, ki ima željo uspeti in je pripravljen delati kot del družine ZISHA.
- Nekdo, ki ima rad delo z ljudmi in nima zadržkov biti v ospredju, v prodaji.
- Posameznik, ki je etično in finančno trd ter do svojih strank, dobaviteljev in partnerjev delujete z integriteto.
Spletna stran: www.zisha.si
Informacije
Država izvora |
Slovenija |
Leto ustanovitve podjetja | 2010 |
Prisotnost v državah | Slovenija (Ljubljana in Maribor) |
Število franšiznih enot | 1 |
Oblike franšiznih dogovorov | direktna enota (single unit) |
Čas trajanja pogodbe | 5 let |
Povprečna investicija na franšizno enoto |
Pristopnina (enkratna investicija): 5.000 € Initial stock: 5.000 € Celotna oprema (pohištvo in ureditev): 5.000 € * Okviren strošek – natančen izračun je možen na osnovi velikosti trgovine. |
Mesečni stroški upravljanja (royaliteta) | 3% |
Pristojbina za marketing | 2% |
Možnost širitve v naslednje države |
Slovenija (Celje, Novo mesto, Kranj, Koper, Maribor, Murska Sobota) |