Danes po ocenah Svetovnega sveta za franšizing in Evropske franšizne federacije v Severni Ameriki in v Evropi deluje že več kot 12.000 franšiznih sistemov – v Evropi obstaja trenutno 8.000 franšiznih znamk z 2,5 milijoni delovnih mest in dobrih 390 milijard EUR prometa (podatek za leto 2007), v ZDA pa več kot 4.000 franšiznih sistemov, ki predstavljajo preko 50 % prodaje, s preko trilijona USD prometa.
Izjemen porast te oblike poslovnega sistema se dogaja v Aziji in Latinski Ameriki, še posebej na Kitajskem in v Indiji. V zadnjih letih je prišlo do pravega franšiznega razcveta tudi v državah Latinske Amerike, predvsem v Mehiki, Braziliji in Argentini.
Če torej številu evropskih in številnih ameriških franšiznih sistemov dodamo še Jugovzhodno Azijo, Japonsko ter Srednjo in Južno Ameriko, to pomeni še dodatno na tisoče franšiznih sistemov.
Predvsem pa je potrebno izpostaviti, da se glede na visoke stopnje rasti te številke večajo iz meseca v mesec. Dejstvo je, da se franšizing najbolj razvija tam, kjer so možne velike ekonomije obsega, kar pa ne pomeni, da se franšizni sistemi ne razvijajo in uspevajo tudi na manjših trgih.
Franšizing velja v Sloveniji v veliki meri še za neizkoriščeno priložnost. Mnogi to pripisujejo v prvi vrsti slabemu poznavanju franšiznega koncepta, v določeni meri pa tudi preveliki skeptičnosti družbe ter strahu uspešnih podjetnikov pred izgubo lastne kontrole nad razvojem podjetja.
Po nekaterih podatkih imamo v Sloveniji okoli 100 franšiznih sistemov, a točne številke si ne upajo podati niti na Sekciji slovenskih franšiznih družb, saj v Sloveniji ne obstaja noben uradni in obvezni register, ki bi vodil evidenco. V Sekcijo je danes vključeno le manjše število franšiznih podjetij.
Posvetovanje vam lahko bistveno pripomore:
- da kot obstoječi franšizor ali franšizij odpravite morebitne nesporazume,
- da s pomočjo strokovnjakov ocenite možnosti širitve svojega poslovanja,
- da se ob vstopanju na nove trge posvetujete z lokalnimi strokovnjaki na posameznih področjih,
- da izboljšate dosedanji sistem za boljše rezultate v prihodnosti,
- da iz podobnih primerov v tujini naučite biti pozornejši na šibke ali “nevidne” elemente franšiznega sistema, predvsem v podobnih panogah,
- da se izognete morebitnim ponovnim (pre)pogostim napakam.
Vljudno vas vabimo, da nas kontaktirate na info@franadria.si oziroma na telefonske številke: +386 1 564 23 06 ali +386 41 726 564 (Dušan Žerak) ali izpolnite spodnji obrazec: